• A Békés Iskola célkitűzésünket Újbuda Önkormányzatának támogatásával idén újabb projektnappal gazdagítottuk. A nap témáj...

  • http://farkasret-isi.hu/bekes-iskolak-projektnap/...

  • Kattints az alábbi linkre: http://elteonline.hu/tudomany/2018/10/10/es-te-tudod-mi-az-a-bullying/?fbclid=IwAR3uZsWI9zn1h...

  • Tisztelt Szülők! Örömmel tájékoztatjuk Önöket, hogy csatlakoztunk a Békés Iskolák programhoz. A program bevezetésének cé...

A Békés Iskolák program Stuart W. Twemlow (pszichiáter) és Frank C. Sacco (pszichológus) szerzőpáros negyvenéves kutató- és terepmunkáján alapuló módszer az iskolai erőszak kezelésére és megelőzésére, amelyet ma már a világ számos iskolájában (Amerikában, Jamaicában, Ausztráliában és hazánkban) sikerrel alkalmaznak.

 

Az iskolai konfliktusok és agresszió kezelésére hosszú távú megoldást jelenthet a Békés Iskolák program bevezetése. Ennek lényege, hogy az iskolában keletkező agresszív megnyilvánulások és bántalmazás megértése során az iskolai közösség egészének légköréből kell kiindulni; a bántalmazást a rendszer, és nem az egyén szintjén kell értelmezni. Eszerint a bántalmazás megjelenéséhez a közösségben három tényező együttes jelenléte szükséges: bántalmazó, áldozat és szemlélők. A szemlélet legfontosabb eleme annak felismerésre, hogy a bántalmazás kimenetelét a szemlélők magatartása határozza meg, akik aktív helyeslésükkel vagy passzív nemtörődömségükkel felerősíthetik a bántalmazó viselkedést, közbeavatkozó elutasításukkal viszont megakadályozhatnák annak kifejlődését.

 

A Békés Iskolák program tehát alapvetően a közösség szemléletét, az ott rejlő passzivitást igyekszik megváltoztatni. Az adott intézmény egyedi problémáit tárja fel, a belső erőforrásoknak és igényeknek megfelelő választ kínál, elsősorban az intézményben dolgozók aktív és kreatív részvételére építve.

 

A programról bővebben tájékozódhat a www.bekesiskolak.hu honlapon.